Co sprzedawać w food trucku? Czym karmić ludzi, aby zaspokoić ich pragnienie na coś naprawdę smacznego? A może warto byłoby się zastanowić, jak ugasić ich pragnienie w gorące popołudnie lub też ugościć w mobilnej kawiarni aromatyczną kawą? Tak, przyczepa gastronomiczna może być miejscem, gdzie nie tylko zjemy, ale też napijemy się. Jak wiadomo, człowiek nie wielbłąd, pić musi, a jeżeli jest to jeszcze dodatkowo coś więcej niż woda, to na pewno zechce dolewki. Może zatem warto uzupełnić menu o dodatkowe pozycje w postaci napojów lub po prostu otworzyć biznes na kółkach z czymś w kubkach, a niekoniecznie na talerzach?
Przyczepa gastronomiczna z napojami, …ale z jakimi?
Tak naprawdę możesz w tej kwestii dać upust swojej kreatywności. Jest kilka naprawdę ciekawych pomysłów na food truck z napojami, które cieszą się dużym powodzeniem. Czy widziałeś kiedykolwiek rower gastronomiczny? To taki mini food truck, w którym najczęściej sprzedaje się coś niewielkiego, np. kawę. Świetnie sprawdza się w miejskiej przestrzeni, szczególnie w godzinach porannych, w porze lunchowej i po południu ma dużą grupę klientów. Kawa sprzedawana na wynos z food trucków to sprawdzony pomysł. Dzisiaj obserwujemy trend „kubkowców”, rano do biura wchodzimy z kubkiem kawy kupionej w pobliskiej kawiarni lub właśnie u sprzedawcy na rowerze. Brak czasu na spokojne delektowanie się energetycznym napojem w domu, chęć odespania nocy, podczas której zamiast spać, często przygotowujemy się do kolejnego projektu… Żyjemy dzisiaj intensywnie i to powoduje, że korzystamy z udogodnień, jakie oferuje nam przestrzeń miejsca.
Przyczepa gastronomiczna świetnie sprawdzi się też jako miejsce, w którym można napić się czegoś świeżego i zdrowego, czyli np. smoothie owocowo-warzywnych, świeżo wyciskanych soków, ale też mlecznych koktajli. Zdrowy styl życia wchodzi nam już w krew, chcemy jeść zdrowiej, a nawet unikamy mięsa, zamieniając niektóre posiłki w ciągu dnia właśnie na soki i koktajle. W ten sposób zyskasz sympatię osób, które niekoniecznie są zwolennikami ulicznego jedzenia w postaci burgerów, pizzy czy wrapów.
Food truck może też oferować orzeźwiającą lemoniadę w różnych wariantach, a nawet napoje alkoholowe. Z procentowymi napojami jest jednak pewien problem. Aby było to możliwe, trzeba zgłosić w urzędzie jedną lokalizację i to na nią możemy dostać koncesję. Tylko w tym miejscu możemy prowadzić sprzedaż.
Samochód gastronomiczny z napojami – to się uda!
Powodzenie w biznesie zwiększa się zawsze, kiedy stawiamy na oryginalność. Musisz się wyróżnić, szczególnie jeżeli zajmujesz się sprzedażą czegoś klasycznego, wszystkim powszechnie znanego, np. kawy. Niech będzie ona w podstawowych wersjach, ale nie ograniczaj się tylko do nich. W ofercie niech pojawią się dodatki w postaci słodkich syropów, bitej śmietany czy ciekawych posypek. Koniecznie zastanów się nad mlekiem roślinnym, coraz więcej osób przechodzi na weganizm i unika laktozy. A może kawa bezkofeinowa, która też staje się coraz bardziej popularna?
Jeżeli chodzi o przyczepę gastronomiczną z owocowo-warzywnymi napojami, to dobrym pomysłem jest menu sezonowe. Niech zmienia się wraz z pojawieniem się i dostępnością konkretnych owoców, Pozwól swoim klientom samodzielnie komponować soki i koktajle. Propozycja połączenia jabłka, banana i pomarańczy wydaje Ci się smaczna, ale zawsze znajdzie się ktoś, kto uwielbia banana i jabłko, ale nie przepada za pomarańczą. Co jeszcze dzisiaj przyciąga klientów? Superfood, czyli składniki, które są bogate w minerały i witaminy. Wśród nich jest m.in. matcha, spirulina i guarana, idealnie nadające się jako dodatki do koktajli, soków i smoothie.
Jeszcze jedno! W czymś te napoje musisz serwować. Wiesz już, że dążymy do ograniczenia używania plastikowych naczyń. Klienci doceniają tych sprzedawców, którzy o tym pamiętają. Wybierając naczynia ekologiczne, np. papierowe, kukurydziane, celulozowe i drewniane.