BIZNES
Moda na bycie eko-przyjaznym przedsiębiorcą zjawiła się w Polsce stosunkowo niedawno, w porównaniu do innych europejskich krajów. Dbanie o ekologię, poza oczywistymi korzyściami, takimi jak zmniejszenie presji na środowisko lub gromadzenie oszczędności dzięki eko-innowacjom, może również pomóc nam zyskać przychylność konsumentów, którym los naszej planety nie jest obojętny. Prosta segregacja odpadów, wymiana talerzyków i sztućców na papierowe zamiast plastikowych, korzystanie z produktów od lokalnych firm, oszczędzanie wody i energii elektrycznej- to wszystko pomoże nam w prowadzeniu biznesu. Przedstawianie swojej marki jako tej przyjaznej środowisku może być też bardzo dobrą strategią marketingową.
KONSUMENT
Społeczeństwo, z każdym rokiem staje się coraz bardziej świadomym konsumentem, ciekawym nowych potraw oraz ich “zdrowszych” alternatyw. Stąd też zwiększa się liczba food-trucków, serwujących kuchnie wegetariańskie, wegańskie lub bezglutenowe, ale ponieważ ich liczba jest mniejsza niż oryginalnych burgerów, zapiekanek, frytek i kebabów, są one właśnie tymi poszukiwanymi przez fanów street food. Klienci szukają potraw i kombinacji smakowych, których nie byliby w stanie przygotować lub powtórzyć sami w domu. Oryginalne, dobrze dobrane przyprawy, świeże produkty, piękny wygląd potrawy, dużo wartości odżywczych i odpowiednia cena- to jest właśnie to czego oczekują w dzisiejszych czasach klienci food-trucków.
CO SERWOWAĆ?
Wszystko co kojarzy nam się ze zdrową kuchnią! Sałatki, koktajle, smoothie, zupy, ryby, chude mięso, kanapki na ciepło z ciemnego pieczywa… Jest mnóstwo możliwości! Dobrym pomysłem jest wprowadzenie dań zarówno wegańskich, jak i tych standardowych, aby zwiększyć grupę potencjalnych odbiorców.
Wiosna jest najlepszym momentem, aby wyruszyć naszym eko-przyjaznym food-truckiem na ulice, tak więc nie czekajcie i do dzieła!