Żeby się o Tobie dowiedzieli i o Tobie usłyszeli, musisz sobie pomóc i zadbać nie tylko o dobre jedzenie i przyciągającą uwagę przyczepę gastronomiczną, ale też o reklamę i marketing. Konkurencja aktywnie działa na tym obszarze i ma mnóstwo oryginalnych pomysłów, które, jak wiesz, są skuteczne. Klientów nie brakuje, jest wielu chętnych na foodtruckowe jedzenie, którzy mają obecnie w czym wybierać. Co możesz zrobić, aby to do Twojego samochodu gastronomicznego ustawiały się długie kolejki? Jakie kroki powinieneś podjąć, aby się o Tobie dowiedzieli?
Gdzie, jak nie w mediach społecznościowych
Zawsze powinno się szukać klientów tam, gdzie oni po prostu są lub jest ich najwięcej. Dzisiaj wydaje się to bardzo proste, pomimo że wciąż wielu przedsiębiorców nie wykorzystuje tej wiedzy. Gdzie szukać potencjalnych klientów? Oczywiście, że w social mediach, bo to kanał komunikacji, który ma szansę zostać tym najważniejszym i podstawowym. A może już jest? Mając przyczepę gastronomiczną, koniecznie załóż konto w najpopularniejszych serwisach społecznościowych, czyli na FB i Instagramie. Wykorzystaj je do kontaktu z obecnymi klientami, jak też do pozyskiwania nowych. Co możesz publikować w sieci? Koniecznie udostępniaj jedzenie, które można u Ciebie zjeść, oczywiście wraz ze zdjęciami. Zachęcaj do tego samego swoich użytkowników. Ponadto, organizuj konkursy, aktywizujące Twoich użytkowników, informuj, gdzie stacjonujesz w następny weekend i gdzie można Cię spotkać podczas wakacji. Potraktuj social media jako kanał komunikacji, w którym będziesz dzielił się wrażeniami z każdej kolejnej wyprawy. Niech na Twoim profilu po prostu wciąż coś się dzieje!
Twoja przyczepa gastronomiczna na zjazdach food trucków i eventach
Żeby inni Cię zauważyli, musisz być wszędzie, gdzie jest to tylko możliwe. Bądź na bieżąco ze wszystkim zjazdami food trucków i zaplanuj swoją trasę w ten sposób, aby znaleźć się wszędzie tam, gdzie Twoja grupa docelowa. Planujesz ograniczyć się tylko do lokalnego biznesu? Zatem skoncentruj się na najbliższej okolicy. Marzy Ci się zdobyć popularność w całej Polsce? Niech Twoja przyczepa gastronomiczna dzisiaj będzie w Gdyni, a za 2 dni u szczytów Tatr. Na eventach i plenerowych imprezach food trucki również są mile widziane, coraz częściej bez nich taka impreza po prostu odbyć się nie może. Tam też nie powinno Cię zabraknąć. Informacje o tym, gdzie można przybić sobie z Tobą piątkę, opublikuj na swoim profilu w social mediach.
Daj się zauważyć w mieście
Ludzie lubią nie tylko dobrze zjeść, ale też robić to w fajnym miejscu. Zwracają zatem uwagę na wygląd restauracji i baru, a w Twoim przypadku na design przyczepy gastronomicznej. To ona jest Twoją mobilną i najbardziej widoczną wizytówką. Zadbaj o to, aby samochód przyciągał uwagę, nawiązywał charakterem do Twojego menu i do tego, co można u Ciebie ciekawego zjeść. W przyczepie musi być czysto, to bardzo ważny dla klienta czynnik, decydujący o tym, czy u Ciebie zje i do Ciebie wróci. Zadbaj też o otoczenie. Możesz zdecydować się na dodatkowe gadżety, jak np. leżaki i parasole, a także małe stoliki, wykonane ze skrzynek po owocach. Nie zapomnij o ulotkach, na których może znaleźć się kupon rabatowy do Twojego food trucku. Takie promocje zawsze działają!
Jeżeli odpowiednio zaplanujesz strategię marketingową swojego biznesu, a także zadbasz o to, żeby można było u Ciebie dobrze zjeść, to food truck będzie promował się po pewnym czasie sam. Ludzie polecają sobie nawzajem fajne miejsca, w ten sposób doceniając starania osób, które karmią ich naprawdę wyjątkowo. Dzisiaj bardzo dużo dzieje się w Internecie, szczególnie jeżeli chodzi o ludzi młodych. Może oprócz profilu w mediach społecznościowych Twoja przyczepa gastronomiczna będzie miała własną stronę internetową?