Food truck z ulicznym jedzeniem, sklep z oldschoolowymi t-shirtami, mobilna lodziarnia lub kawiarnia, a nawet mały sklep z kosmetykami naturalnymi…w przyczepie można sprzedawać praktycznie wszystko. Odkąd kolorowe food trucki zalały nasze ulice, ludzka kreatywność wciąż przekracza granice. Aż trudno jest uwierzyć, że zwykła przyczepa może przypominać tradycyjny kamienny piec do pizzy czy też być w kształcie kubka do kawy. Przyczepy gastronomiczne przybierają różne kształty, ale przede wszystkim muszą być funkcjonalne, tylko wtedy możemy liczyć na powodzenie w biznesie.
Co będziesz w niej sprzedawać?
To podstawowy czynnik, który ma wpływ na to, jak powinna wyglądać i w co powinna być wyposażona Twoja przyczepa handlowa, czy też przyczepa gastronomiczna jak często jest ona nazywana. Od tego zależy jej wielkość, powierzchnia użytkowa, konstrukcja i niezbędne urządzenia czy meble, jakie się w niej znajdą. Jeżeli planujesz otworzyć food truck z burgerami czy też azjatyckim jedzeniem, to koniecznie w środku przyczepy musi znaleźć się miejsce na kuchenkę, blat roboczy, lodówkę i artykuły spożywcze. Z kolei w mobilnym sklepie ważne jest wygospodarowanie dużej ilości miejsca do przechowywania i najlepiej także do eksponowania produktów. Inaczej też będzie wyglądało wnętrze lodziarni, gdzie musi znaleźć się maszyna do lodów lub też w przypadku lodów gałkowych specjalna chłodziarka . Branża decyduje też o tym, jak z zewnątrz będzie wyglądała przyczepa. Powinna zwracać uwagę, ale też informować, co można w niej zjeść czy też kupić.
Konkretny budżet
Każdy inwestor i przedsiębiorca ma ograniczony budżet, jednak w niektórych przypadkach może być on na tyle duży, że można sobie pozwolić na realizację najbardziej wymagających projektów. Jako producenci przyczep gastronomicznych i handlowych mamy w swojej ofercie kilka różnych modeli, różniących się wielkością, wyposażeniem i wykonaniem. Każdy wariant ma też inną cenę, a więc możliwe jest dostosowanie pojazdu do budżetu, jakim dysponujesz. Ważne jest jednak, abyś sam obiektywnie przeanalizował swoje możliwości finansowe. To pozwoli Ci zrealizować swój plan od początku do końca.
Daj się zauważyć i zapamiętać
Food trucki są znane z bardzo ekspresyjnego designu oraz grafiki, która zdobi pojazdy z zewnątrz. Tak naprawdę ich właściciele rywalizują nie tylko na smaki i jakość produktu, ale też kreatywność. Przyczepy gastronomiczne można wizualnie dowolnie dostosowywać do firmy. Kolorystyka i wzornictwo powinny stanowić spójną całość z pozostałymi elementami identyfikacji wizualnej. Niech pojazd kolorystycznie nawiązuje do logo marki, które oczywiście znajdzie się w widocznym miejscu na samochodzie. Nazwa firmy też jest obowiązkowa, a jeżeli masz swój slogan, to jest to dobre miejsce, aby się nim pochwalić. Samochód gastronomiczny już z daleka powinien zdradzać, co można w nim zjeść. Jeżeli jest to pizza, to dlaczego nie umieścić na dachu pojazdu tego włoskiego dania lub też nie ubrać go w kawałki ociekającej serem margherity. Jeżeli sprzedajesz w przyczepie t-shirty z inspirującymi nadrukami, może niech również na samochodzie znajdzie się kilka zabawnych haseł .
Kreatywność przy projektowaniu swojej własnej przyczepy nie polega jedynie na stworzeniu oryginalnego projektu grafiki. Tak naprawdę chodzi o coś więcej, połączenie praktycznych aspektów dotyczących wnętrza oraz wizualnych, które związane są z wyglądem zewnętrznym przyczepy.